HIIT-Personal Training

HIIT-PERSONAL TRAINING | DANIEL’S GYM

High Intensity Interval Training (HIIT) is een trainingsvorm waarbij vooral het cardiovasculaire systeem getraind wordt. HIIT-Training is gebaseerd op kortdurende intervaloefeningen met hoge intensiteit, afgewisseld met kortdurende pauzes van actief herstel of volledige rust. Het doel van high intensity training is om herhaaldelijk het fysiologische systeem (het cardiovasculaire systeem) te trainen, dat ook gebruikt wordt bij specifieke duurinspanningen.

Van rustige cardiotraining wordt gedacht dat je hiermee gewicht verliest doordat je veel vet verbrand tijdens inspanningen op een lage intensiteit. High Intensity Interval Training is precies het tegenovergestelde. Het is een zeer efficiënte training als je vet wilt verbranden, in vergelijking met langdurende duurtraining. 1 à 2x in de week HIIT-Training kan je fitness naar een heel nieuw niveau brengen… in minder tijd.

HIIT-TRAINING MET EEN PERSONAL TRAINER

Een HIIT-Training is uitdagend, zwaar en voor veel mensen slopend in positieve zin. Maar het is zeker de moeite waard. Vooral omdat je begeleid wordt door een Personal Trainer is het effectief. met de begeleiding van een Personal Trainer zal je meer uit de training kunnen halen. En zal je de resultaten terug kunnen zien in de spiegel. Twee keer 30 minuten per week een HIIT-Training blijkt al zeer positief te werken. Dus, als je weinig tijd hebt en toch wilt bewegen, kun je overwegen om een high intensity interval training met een Personal Trainer te gaan doen.

HOE ZIET EEN HIGH INTENSITY TRAINING ERUIT?

Een HIIT-Training doe je in 30 minuten, met een warming-up en cooling down. HIIT kan bestaan uit intervallen van 10 seconden variërend tot 5 minuten, waarbij de intensiteit hoger is dan de anaerobe drempel. De rustpauzes zijn korter en bestaan uit actieve rust (lage intensiteit) of complete rust.

DE VOORDELEN VAN EEN HIIT-TRAINING

Het grootste voordeel van High Intensity Interval Training is dat het minder tijd kost, en betere resultaten oplevert dan eindeloos op de loopband, hometrainer of crosstrainer te staan. Dit komt simpelweg doordat de intensiteit veel hoger is. Door de relatief korte pauzes blijft je hartslag hoog en verbrand je dus meer calorieën.

  • HIIT verbetert het uithoudingsvermogen.
  • HIIT houdt spiermassa intact.
  • HIIT verhoogt het metabolisme (enorme vetverbranding).
    Explosieve trainingen (gewichtsheffen en HIIT) zijn anaeroob. Dat betekent dat er weinig tot geen zuurstof wordt gebruikt in de verbranding. Met een HIIT-Training verbrand je meer lichaamsvet in een kortere tijd dan met duursporten zoals hardlopen of wielrennen. Hierdoor blijft je lichaam langer op hoge toeren draaien dan na bijv. een hardloopsessie. Hoe intenser de HIIT, hoe effectiever de afterburn zal zijn. Onderzoekers ontdekten dat je met een HIIT workout 25-30% meer calorieën verbrandt dan met andere vormen van lichaamsbeweging.
  • HIIT kost weinig tijd.
    Eén van de grootste voordelen van een HIIT-training is dat je in een minimale tijd van 30 minuten maximale gezondheidsvoordelen kunt krijgen.
  • HIIT verhoogt de aanmaak van groeihormoon.
    Het hebben van voldoende spiermassa en hormonen is erg belangrijk. Genoeg spiermassa hebben, vooral als je ouder wordt, beschermt je tegen versnelde aftakeling.
    Des te lager je totale spiermassa is als oudere persoon, des te korter je levensverwachting zal zijn. Dat is één van de vele redenen waarom sporten (vooral krachttraining) op oudere leeftijd belangrijk is.
  • HIIT is gezond voor het hart.
    Een groot aantal onderzoeken heeft aangetoond dat een HIIT-Training de hartslag en de bloeddruk kan verlagen bij mensen met overgewicht en met obesitas die vaak een hoge bloeddruk hebben.
  • HIIT kan de bloedsuiker verminderen.
    Een HIIT-Training kan vooral gunstig zijn voor mensen die hun bloedsuiker en hun insuline gevoeligheid moeten verbeteren. Deze verbeteringen zijn bij zowel gezonde als bij zieke personen gezien.
  • HIIT maakt mentaal sterker.
    Een HIIT-Training zal je doorzettingsvermogen testen en ook versterken.
  • Wil je meer informatie over HIIT Training? Je kunt contact met ons opnemen via telefoon, mail of je kunt gewoon even langskomen om de mogelijkheden te bespreken.

Gratis proefles

WAT ZIJN DE EFFECTEN?

  • VERBETERT HET UITHOUDINGSVERMOGEN
  • HOUD SPIERMASSA INTACT
  • VERHOOGT HET METABOLISME
  • VERHOOGT DE AANMAAK VAN GROEIHORMOON
  • IS GEZOND VOOR HET HART
  • KAN DE BLOEDSUIKER VERMINDEREN
  • MAAKT MENTAAL STERKER
  • KOST WEINIG TIJD (SLECHTS 30 MIN)

ENTHOUSIAST GEWORDEN?

Wil je meer informatie over de beschikbare faciliteiten, neem dan contact met ons op via telefoon of mail. Maar je kan ook gewoon even bij ons binnen lopen om de mogelijkheden te bespreken.

Meer informatie

Top