Core Fit

WAT IS CORE FIT?

De ‘core’ is simpel gezegd: het hele lichaam, minus de armen en benen. De core bestaat uit rechte, schuine en diepe buikspieren, rechte en diepe rugspieren, grote en kleine bilspieren.
Core Fit is een workout die zich specifiek richt op de mid-sectie (buik-, rug- en bekkenspieren). Alle spieren in dit gebied zullen tijdens de oefeningen worden aangepakt. Core Fit is een essentiële workout die in ieder fitness schema past!
Veel mensen hebben een kantoorbaan, wat betekent dat je minimaal negen uur op een dag zittend doorbrengt. Langdurig zitten verzwakt de spieren in je mid-sectie. Deze spieren zijn niet alleen belangrijk voor een strak en mooi lichaam, maar werken ook als stabilisator. Met een sterke core verbetert je houding, zal je minder of geen last hebben van pijnklachten in de onderrug en zal je merken dat je meer kracht hebt bij dagelijkse activiteiten.

EEN TYPISCHE CORE FIT TRAINING

Een Core Fit Training is meer dan alleen buikspieroefeningen. Tijdens een Core Fit Training wordt je torso door middel van diverse grondoefeningen getraind en wordt je bekken verstevigd. Om je romp in kracht en weerstand te trainen wordt er bij een Core Fit Training gebruik gemaakt van diverse attributen als dumbells, tubes en schijven. Tijdens de Core Training wordt je begeleid door een Personal Trainer. Deze trainer zal je motiveren en inspireren om tot het uiterste te gaan! Wil jij je romp stabieler en sterker maken? Dan is Core Fit Training echt iets voor jou!

MET WELKE OEFENINGEN TRAIN JE DE CORE STABILITY?

Er zijn heel veel oefeningen waarmee je de core stability kunt trainen die ingedeeld worden in 3 verschillende categorieën:

  • Bil- onderrug en middelste buikspieren
  • Zijkant van de buik- en heupspieren
  • Rotatieoefeningen

VOORBEELDEN VAN CORE FIT OEFENINGEN

  • Plank – buik, billen en onderrug
    De plank is een super goede oefening voor je core-spieren, omdat je hiermee de hele buikregio aanspant en tegelijkertijd ook nog je balans moet vinden. Draai met het hele lichaam naar links en rechts en probeer ook de zijwaartse plank. Als je het een stapje lastiger wilt maken, breng je één arm en voet omhoog terwijl je het lichaam recht houdt.
  • Quadrupted arm/leg-raise – rug & core spieren
  • Stir the Pot – buik, billen en stablisatiespieren
  • Glute bridge – bilspieren
  • Superman – Onderrugspieren
    De Superman is een uitstekende oefening voor het versterken en rekken van de dieper gelegen rugspieren. Hoe verder je het lichaam omhoog brengt, des te lastiger en zwaarder het wordt. Let wel goed op dat je de spieren niet kort aanspant, maar minimaal 3-5 seconden of langer in de gestrekte positie vasthoudt.
  • Side plank – zijkant van de buikspieren
  • Russian twists – onder- en zijkant van de buikspieren (rotatie)
  • Hanging Knee Raise – heup- en buikspieren
  • Woodchoppers – zijkant van de buikspieren (rotatie) (gevorderden)
  • Abb rollout – buik-, billen- en onderrugspieren (gevorderden)

Wil je meer informatie over Core Fit Training? Je kunt contact met ons opnemen via telefoon, mail of je kunt gewoon even langskomen om de mogelijkheden te bespreken.

Gratis proefles

VOORDELEN CORE FIT

  • VERBETERT DE LICHAAMSHOUDING
  • MEEER KRACHT BIJ DAGELIJKSE ACTIVITEITEN
  • VERBETERT DE STABILITEIT
  • VERMINDERD (OF GEEN LAST MEER VAN) RUGKLACHTEN
  • VERSTEVIGD DE ROMP EN HET BEKKEN

ENTHOUSIAST GEWORDEN

Wil je meer informatie over de beschikbare faciliteiten dan kan je contact met ons opnemen via telefoon of mail.

Maar je kan ook gewoon even bij ons binnen lopen om de mogelijkheden te bespreken.

Meer informatie

Leden kunnen inschrijven via de Virtuagym app, tot 1 dag van tevoren
(max. 12 personen per groep).

Top